Sunday, October 22, 2017
රනිල්ට එදිරිව ලප කුමාර බුදුන් සරණ යැවීම.
පසුගිය සතිය ලංකාවේ දේශපාලනය තුල සිදු වු සිදුවීම් අතර රාජපක්ෂලාගේ මෛත්රීලාගේ සහ එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ දේශපාලනයේ හැඩතල වලට බලපෑම් සිදුවන දේශපාලන සිදුවීම් දෙකක් සිදුවිය. ඉන් ප්රධානතම එක වන්නේ හදිසියේම පසුගිය සති අන්තයේ ජනමාධ්යවල විකාශය වු පුවතකි. විශේෂයෙන් බදදා පස්වරුවේ මහනායක හිමිවරුන් පැරණි ව්යවස්ථාව හොඳයි කියන බවත් නව ව්යවස්ථාවක් අනවශ්යයයි කියන බවත් ප්රධාන ධාරාවේ සියලුම විද්යුත් මාධ්ය වල විකාශනය කෙරිනි. විශේෂයෙන් රනිල් විරෝධී, එක්සත් ජාතික පක්ෂ විරෝධී සිරස ආයතනය තම ප්රවෘත්ති විකාශය තුල හා ඊට පෙර මෙම ප්රවෘත්තිය සඳහා විශාල ඉඩ කඩක් ලබා දුනි. අස්ගිරි, මල්වතු දෙපාර්ශවයේ සංඝ කාරක සභාව 78 ජේ.ආර්. ජයවර්ධනගේ ව්යවස්ථාවට පක්ෂ බවත් නව ව්යවස්ථාවක් අනවශ්ය බවත් ප්රකාශ කිරීම මෙරට යහපාලනය ලැදි මේ රටේ අනාගතය පිළබඳව බලාපොරොත්තු තබා ඇති විද්වතුන්ගේ ඉහමොල ගිණි කබල මෙන් රත්වන කාරනයක් විය. ප්රධාන ධාරවේ විද්යුත් ජනමාධ්ය එය වාර්තා කල ආකාරය අනුව රැවටීමට ලක් වු බොහෝ විද්වතුන් එදින රාත්රියේම තම සමාජ ජාලා පිටුතුල සංඝ සමාජයට අභියෝග කරමින් මල්වතු අස්ගිරි දෙපාර්ශවය විවේචනය කරමින් එම ස්ථාවරය ප්රශ්න කරමින් ස්ටේටස් දමන්නට විය. සමහරක් සමාජ ජාලා පිටු තුල අස්ගිරි මල්වතු දෙපාර්ශ්වය දැඩි ලෙස විවේචනය කල අතර නාමල් රාජපක්ෂගේ දළදා මාළිගාව වටා රේස් පැදීම, සරත් ෆොන්සේකා සිරගත කිරීම හා මල්වතු අස්ගිරි දෙපාර්ශ්වය විසින් ගන්නා ලද වැරදි ස්ථාවරයන් පිළිබඳව හා ඉන් රටට සිදුවු හානිය පිළිබඳව විශාල රචනාවන් සමාජ මාධ්ය තුල පල විය. එසේම හැට දෙලක්ෂයක් ජනවරම අභිබවා සංඝ සමාජයේ කීප දෙනකුට යෑමට ඇති අයිතිය පිළිබඳවද ප්රශ්න කෙරිණි. මාගේ තක්සේරුව අනුව එදින රාත්රිය තුල අස්ගිරි මල්වතු දෙපාර්ශවයට සිදුවු මතවාදී හානිය එම දෙපාර්ශ්වයම බිහිවු දා සිට සිදු වු සියළුම ආපාදාවන්ට වඩා වැඩි බවයි. මන්ද යත් මෙම දෙපාර්ශ්වයට අභියෝග පැමිණියේ දේවදත්තයින්ගෙන් වන අතර ප්රථම වතාවට අගසවු වරුන්ගෙන් අභියෝගයක් එල්ල විය. එනම් ශ්රී ලාංකික බෞද්ධ බුද්ධිමතුන්ගෙන් දෙපාර්ශ්වය එළඹුනායැයි කියන ස්ථාවරයට කර්කශක විවේචන එල්ල විය.
එසේම පසුදා සියළුම පත්තර වල මුල් පිටුවේ ප්රධාන ප්රවෘත්තිය වුයේ මෙම දෙපාර්ශවයේ ස්ථාවරයයි. 1977 ජේ.ආර්. ජයවර්ධන ව්යවස්ථාව තුලින් රටට බොහෝ දේ ලබා දුන්නද විධායක ජනාධිපති ක්රමය, මැතිවරණ ක්රමයේ විකෘතිය හා සංශෝධන 19ක් සහිත වීම එම සංශෝධන බොහොමයක් රටේ පවතින ප්රශ්න විසඳනවා වෙනුවට තව තවත් ප්රශ්න උඩ දුවවන තත්වයක් තුල රටේ ජනතාවගෙන් ලක්ෂ 62ක් ජනවරමක් වර්තමාන ආණ්ඩුවට ලබා දී තිබියදී නව
ව්යවස්ථාවට (තවමත් ඉදිරිපත් කොට නැති) විරුද්ධ වීම වචනයේ පරිසමාප්ත අර්ථයෙන්ම ප්රතිගාමී, විනාශකාරී, ස්වංනාශක ස්ථාවරයකි. මෙම ප්රවෘත්ති පලවීමෙන් පසු කලබලයට පත්වුයේ විද්වතුන්, යහපාලන අපේක්ෂාව දරණ සිවිල් සමාජය පමණක් නොව ජනාධිපති, අගමැති, මැති ඇමතිවරු හා දෙපාර්ශවයේ නායක අනුනායක හිමිවරුන්ද වේ. එදිනම උදෑසන අගමැතිතුමා විසින් දෙපාර්ශ්වයේ නායක ස්වාමීන්වහන්සේලා අමතා ඇති අතර උන්වහන්සේලා ශ්රී ලංකාවෙන් පිටතට වැඩම කොට තිබිණි. මෙම තත්වය තුල රැස්වු කාරක සභාවේ ස්වාමීන් වහන්සේලා කිහිපනමක් එකතුව ව්යවස්ථාව පිළිබඳව සාකච්ඡා කොට එම අවස්ථාවේ ඉදිරිපත් වු මිත්යා කරුණු (දැනට ව්යවස්ථාවක් ඉදිරිපත් කොට නොමැති බැවින්) පිළිබඳව සවන් දී ආවේග ශීලිත්වයට පත්ව මාධ්යයට ජේ.ආර්.ජයවර්ධනගේ 78 ව්යවස්ථාව හොඳ බවත් අළුත් ව්යවස්ථාවක් අනවශ්ය බවත් ප්රකාශ කොට තිබිණි. මෙම ප්රවෘත්තිය පදනම් කොටගෙන මාධ්ය වැරදි ස්ථාවරයකට එමින් ප්රධාන ප්රවෘත්ති ඉදිරිපත් කරමින් රට තුල මෙම කලබැගෑනිය ඇති කළේය. සංඝ භේදය ආනන්තරිය පාප කර්මයක් බව මෙම කොලමේ කිහිප විටක්ම කියා තිබේ. රාජපක්ෂවරුන්ගේ මුදල් ඔවුන්ගේ දේශපාලන ව්යපෘතිය උදෙසා සංඝයා වහන්සේලා යොදාගැනීමට සංඝ භේදය සිදු කිරීම, සංඝ සමාජයට හානි කිරීම, සංඝයා වහන්සේලා වෙනුවට ලප කුමාරලාට සිවුරු ඇන්දවීමට යොදා ගැනීම දැන් ප්රභාකරන් සන්නද්ධ අරගලයක් මෙහෙයවීම තරම්ම දරුණු කටයුත්තක් බවට පත්ව තිබේ.
විජයවර්ධනලා (රනිල් වික්රමසිංහලාගේ පුර්ව ගාමී) තම දේපල විශාල ප්රමාණයක්, එසේම තම ධනයෙන් විශාල කොටසක් සඝ සතුකොට ඇති බව කැලණි මිටියාවත දන්නා ඕනෑම කෙනෙක් පිළිගනී. එසේම කොල්ලුපිටිය, කොම්පඥ්ඥවීදිය ප්රදේශයේ විහාරස්ථානවල සංවර්ධනයට එම පවුල විසින් සිදුකරන ලද දායකත්වය අතිවිශාලය. අදටත් එම විහාරස්ථාන වල පැවැත්මට විශාලම දායකත්වය සපයන්නේ එම පවුල්වල උදවිය යයි. ඔවුන්ගේ පෞද්ගලික මුදලුයි.
රාජපක්ෂලා තම පෞද්ගලික මුදලින් හාල් සේරුවක්, වී බුසලක්, පොල් ගෙඩියක්, දාන වේලක් පන්සලකට හාමුදුරුනමකට ඉතිහාසයේ කවදාවත් ලබා දී නොමැත. බීම් අඟලක් හෝ වෙනත් යමක් පිළිබඳ ඉතින් කවර කතාද? තිබෙනවානම් පෙන්වන ලෙස අභියෝග කරමි. තම දෙමාපියන්ගේ සොහොනද රජයේ මුදලින් ඉදිකල රාජපක්ෂවරු ආගමට, දහමට, පන්සලට, පල්ලියට , හාමුදුරුවරුන්ට, පුසාරින්ට තමන්ගේ සාක්කුවෙන් තමන්ගේ ධනය රුපියලක්වත් වියදම් කරන්නේ නැත. මෙවැනි තත්වයක් තුල අපුර්තවය වන්නේ ලප කුමාරට සිවුරු ඇන්දවු රාජපක්ෂවරුන් රනිල් වික්රමසිංහට එරෙහිව සංඝ සමාජය උසිගැන්වීමයි. එසේ කරන ගමන්ම තමන් මහා බෞද්ධයකු බව පෙන්වීමට උත්සාහ කිරීමයි. ආණ්ඩුවේ මුදල් යොදවා බුද්ධාගම දේශපාලන ව්යාපෘතියට යෙදවු රාජපක්ෂවරු එම මුදලින්ද කොටසක් හොරකම් කිරීමට අමතක නොකලේය. සයිටම් අර්බුදය, අන්තර් විශ්වවිද්යාලීය ශිෂ්ය බල මණ්ඩලය වෘත්තීය සමිති ක්රියාකාරකම්, ආණ්ඩුක්රම ව්යවස්ථා විරෝධය වැනි මෙම සියළුම කාරණා පසුපස සිවුරු ඇන්ද වු ලප කුමාරලාගෙන් පිරී තිබේ. ඒ පසුපස තිබෙන්නේ රාජපක්ෂලාගේ කළු සල්ලිය.
ලපකුමාර කථා වස්තුව යනු පසුගිය කාලයේ සිදුවු බොහෝ ඊනියා බෞද්ධ නැගීටීම් වල සිටි (රෝහින්යා විරෝධය, හලාල් විරෝධය, සයිටම් විරෝධය) එක් චීවරධාරී නමක් වරෙන්තු ගණනාවකට පසු කොළඹ නුවර බස්රථයකින් ගමන් කරමින් සිටියදී නිට්ටඹුවේදී අත්අඩංගුවට ගැණුනි. එම අවස්ථාවේ එම චීවරධාරියා සතුව ගිහි හැඳුනුම්පතක්ද පැවිදි හැඳුනුම්පතක්ද විය. ගිහි හැඳුනුම්පතට අනුව එම චීවර ධාරියා කුප්රකට ලප කුමාර නම් මහින්දලාගේ වහල් දේශපාලන ක්රියාධරයාය. ඔහු සිවුරක් ඇද අරඹපොල රතනසාර නමින් රට ගිනිතබන වැඩ කටයුතු වල යෙදී තිබේ. රාජපක්ෂවරු ඔවුන්ගේ කළු සල්ලි යොදවා බෞද්ධ පුනරුදයට මේ සියවසයේ විශාලම සේවය කල විජයවර්ධනලාගේ රනිල් වික්රමසිංහට විරුද්ධව උසි ගන්වා ඇත්තේ පන්සලේ ද නැතිව ලුම්පන්වරයකු වු ලප කුමාරය.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment