Monday, December 19, 2016

යූ.එන්.පී යට සරළ බහුතරයක් මිස තුනෙන් දෙකක් මොකට ද ?



පසුගිය සතිය යහපාලන ආණ්ඩුවේ තීරණාත්මක හැරවුම් ලක්ෂ්‍යයක් සනිටුහන් කළ සතියකි. මක් නිසාද යත් අයවැය පාර්ලිමේන්තුවේ ඡන්ද 165 ක් ලබා ගනිමින් තුනෙන් දෙකකටත් වඩා වැඩි බහුතරයකින් ජයග්‍රහණය කරන ලදි. නමුත් මා කියන්න අදහස් කරන්නේ රජයේ එම ජයග්‍රහණය ගැන නොව, එම ඡන්දයට පෙර දින උදෑසන එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ පසුපෙළ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරුන් වන තුෂාර ඉදුනිල්, මුජිබර් රහුමන් ඇතුළු තවත් මන්ත්‍රීන් කිහිපදෙනෙකු ප්‍රසිද්ධ මාධ්‍ය හමුවක් පවත්වා ආණ්ඩුවේ සිටි ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ ඇමතිවරුන්ට දැඩි විවේචනයක් එල්ල කළේය. එසේම ඉන්නට බැරිනම් ආණ්ඩුවෙන් යන ලෙසද ප්‍රකාශ කළේය. එය සංකේතීය තර්ජනයකි.

මා සිතනුයේ අයවැය ඡන්දයට දිනකට පෙර එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ පසුපෙළ මන්ත්‍රීවරුන් විසින් ප්‍රකාශ කරන්නට යෙදුණු එම ප්‍රකාශයට විශාල දේශපාලන අරුතක් ඇති බවයි. එය තවදුරටත් පැහැදිලි කරන්නේ නම් ඔවුන් කියනුයේ උඹලා අපේ ආණ්ඩුවේ කකුලෙන් අදිමින් එක්සත් ජාතික පක්ෂයට හා පාක්ෂිකයින්ට ලැබිය යුතු රජයේ රැකියාවන්, තනතුරු, මැති ඇමතිධූර හා රාජ්‍ය බලය භුක්ති විදිමින් නොසිට මුලු ආණ්ඩුවම එක්සත් ජාතික පක්ෂයට දී එළියට බසින ලෙසය. මා පෞද්ගලිකව සිතනුයේ එම ප්‍රවෘත්ති සාකච්ඡාව අවස්ථාව වන විට ආණ්ඩුව දෙමළ සන්ධානයේ තොණ්ඩමන් පිළේ හා ඩග්ලස් දේවානන්ද පිළේ මන්ත්‍රීවරුන්ගේ ඡන්ද අයවැයට පක්ෂව ලබාගෙන එම අවස්ථාව වන විටත් දෙකෙන් එකේ වැඩි බහුතරය ලබාගෙන තිබු බවයි.

නමුත් පසුදින අයවැය ඡන්දයේදී ඊට දින කිහිපයකට පෙර ප්‍රවෘත්ති සාකච්ඡා තබා අගමැතිවරයාත් එක්සත් ජාතික පක්ෂයත් විවේචනය කළ ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂ ඇමතිවරු හා හූවක් නොමැතිව අයවැයට ඡන්දය දුන්නේය. එය එක්තරා ආකාරයකට පසු බැසීමකි. සංකේතීයව තවදුරටත් ඔවුන්ට ආණ්ඩුවේ වරප්‍රසාද භුක්ති විදිමින් ආණ්ඩුවේ කටයුතු වලට අකුල් හෙළීමටත්, ආණ්ඩුවේ කටයුතු අවුල් කිරීමටත්, ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ තනි ආණ්ඩු හැදීමටත් කුමන්ත්‍රණය කිරීමට ඇති තාර්කික හැකියාව මෙරට ජනතාව අතර අවලංගු කර ගැනීමකි.

එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ පසුපෙළ මන්ත්‍රීවරුන් හා පාක්ෂිකයින් ප්‍රාර්ථනා කරනුයේ තුනෙන් දෙකක ආණ්ඩුවක් නොව එක්සත් ජාතික පාක්ෂිකයින් ඉන්න, ඔවුන් මැති ඇමතිධූර දරණ තමන්ගේ මිනිස්සුන්ට රස්සාවල් හම්බවෙන, සරළ බහුතරයක් ඇති යු. එන්. පී. ආණ්ඩුවකි. එක්සත් ජාතික පක්ෂය කෘත්‍යාධීකාරී මණ්ඩල තීන්දුවකින් පවතින ජනාධිපතිධූරය පවත්වාගෙන යන්නේ නම්, ඒ සදහා කටයුතු කිරීමට පාර්ලිමේන්තු කණ්ඩායමට බලය පවරා තිබේ. එබැවින් ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයට තුනෙන් දෙක පෙන්වමින් ව්‍යවස්ථා ප්‍රතිසංස්කරණ විනාශ කරන බවට තර්ජනය කරමින්, එක්සත් ජාතික පක්ෂයට බලපෑම් කිරීමට ඇති හැකියාව අහිමිකොට ගෙන ඇත. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා ප්‍රතිසංස්කරණ රටේ සිදු නොවන්නේ නම්, ඒ සදහා කකුලෙන් අදින්නේ නම් තනි යු. එන්. පී. ආණ්ඩුවක් ගොඩ නැගීම පක්ෂයේ පැවැත්මටද, රටේ පැවැත්මටද හිතකරය. එක්සත් ජාතික පක්ෂ පසුපෙළ මන්ත්‍රීවරුන් කියනා පරිදි ජනාධිපතිතුමා සමග එක්සත් ජාතික පක්ෂයට සරළ බහුතරයකින් ආණ්ඩුවක් ඉදිරි වසර තුන හමාරක කාලයට පවත්වාගෙන යා හැකිය. ජනාධිපතිතුමා පත්කරනු ලැබුවේ එක්සත් ජාතික පක්ෂ පාක්ෂිකයින් විසිනි. එබැවින් ජනාධිපතිවරයා සම්බන්ධයෙන් ඔවුන් තුළ කොහොමටත් ගෞරවයක් පවතී.

ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ මැති ඇමතිවරුන්ට ඉන්පසු කළ හැක්කේ තමන් වසර විස්සක් තිස්සේ භුක්ති විදින රාජ්‍ය බලය, කොන්ත්‍රාත්, යාන වාහන, නිල නිවාස, පඩුරු පාක්කුඩම් හා සියලුම වරප්‍රසාද අතහැර මහින්ද රාජපක්ෂගේ පිළ මෙන් මහ පාරට වැටී උද්ඝෝෂණ කරමින්, රැස්වීම් තබමින්, අතින් පෙට්‍රල් ගසමින්, දේශපාලන දුෂ්කර ක්‍රියාවේ යෙදීමයි. එසේ යෙදුනද ඔවුන්ට දේශපාලනික පැවැත්මක් ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂ පාක්ෂිකයින් අතර නොමැති අතර ජනතාවගෙන් බලු බැනුම් අසමින් මහින්ද රාජපක්ෂ ප්‍රමුඛ ඒකාබද්ධ විපක්ෂයේ හොරුන් අතර හොරුන් වෙමින් රාජ්‍ය බලයෙන් වසා සිටින සුදු රෙදි වෙනුවට අදුරු පැහැති පාන්කඩ එළියට ප්‍රදර්ශනය කරමින් දුක් විදීමටය. මෙම සිදුවීමෙන්, අයවැයෙන් පසු ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ ඇමතිවරුන් සතුව තිබු එක්සත් ජාතික පක්ෂයට බලපෑම් කිරීමේ තාර්කික හැකියාව අහෝසි වූ බව මගේ හැගීමයි.

එසේම පසුගිය සතියේ සිදු වූ අනිත් සිදුවීම වන්නේ හම්බන්තොට මාගම්පුර වරායේ සිදු වූ සිදුවීම් දාමයයි. එහිදි අප කවුරුත් දැනටමත් දන්නා පරිදි වරායේ කොන්ත්‍රාත් සේවකයින් විසින් මාගම්පුර වරායේ නවතා තිබු භාණ්ඩ ප්‍රවාහන නෞකා දෙකක් අත්අඩංගුවට ගෙන පැය 72 කට වඩා වැඩි කාලයක් රදවා ගත්තේය. එය ජාත්‍යන්තර නාවුක නීතියට අනුව මුහුදු මංකොල්ලයකි (piracy).

රජය වරායේ කොන්ත්‍රාත් සේවකයින්ගේ රැකියා සුරක්ෂිතභාවය සහතික කොට තිබියදී කඩාකප්පල්කාරී ලෙස වරායේ පොදු දේපළ වලට හානී සිදු කරමින් සේවකයින්ගේ ප්‍රචණ්ඩකාරී හැසිරීම පාලනය කිරීමට නාවික හමුදාවට අදාළ නියෝග රජය විසින් නිකුත් කරනු ලැබුවේය. නාවික හමුදාපතිවරයාට ඒ සදහා පෞද්ගලිකව මැදිහත් වීමට සිදුවූයේ හේතු දෙකක් මතය. එකක් ඔහු හොදින් පුහුණුව ලැබු පයිලට්වරයෙකු නිසාත්, අනෙක් කාරණය ඉන්දියානු සාගරයේ මුහුදු මංකොල්ලකෑම් වලින් තොරව පවත්වාගෙන යාමේ විශාල වගකීමක් ශ්‍රී ලංකා නාවික හමුදාපතිවරයා සතුව තිබෙන බැවිනි. එම සිදුවීම් දාමයෙන් පසු රට තුළ විවිධාකාරයේ උද්ඝෝෂණ නාවික හමුදාපතිවරයාට එරෙහිව පැන නැගුණද, රජය දැඩි ලෙස නාවික හමුදාපතිවරයා ආරක්ෂා කරනු ලබන ස්ථාවරයක සිටියේය.

මෙහි අපූරු සරදම වන්නේ හමුදා රණවිරුවන් වෙනුවෙන් දිවි නොතකා සටන් කරනවා යැයි කියනු ලබන, ඔවුන් වෙනුවෙන් මුදල් එකතු කරන, ප්‍රවෘත්ති සාකච්ඡා තබන ඒකාබද්ධ විපක්ෂය, ජාතිකවාදීන් හා ආණ්ඩුවේ ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය නියෝජනය කරන කකුල් මාට්ටු දමන්නෝ හදිසියේම නාවික හමුදාපතිවරයාට හා නාවික හමුදාවට එරෙහිව ප්‍රාදේශීය මාධ්‍යවේදියාගේ පැත්තගෙන කටයුතු කිරීමය. මෙය ඔවුන්ගේ ස්ථාවරය උඩු යටිකුරු කිරීමකි.

මෙයින් මාගේ නිගමනය වන්නේ ඒකාබද්ධ විපක්ෂයටත් මෙරට ජාතික බලවේග වලටත් හොදින් සංවිධානය වූ න්‍යායාත්මක පදනමක් නොමැති අතර මාධ්‍ය ආයතන කිහිපයක කුඩා මාධ්‍යවේදීන් ඔවුන්ගේ දවසේ ප්‍රවෘත්ති විකාශය තුළ ගොඩනගනු ලබන සරළ තර්ක මත දේශපාලන ව්‍යාපෘතිය ක්‍රියාත්මක කරන බවයි. එය ආණ්ඩුවක් ගෙදර යැවීමට තරම් ප්‍රබල දේශපාලන ක්‍රියාදාමයක් නොවේ.

Monday, December 12, 2016

" මග සිටියොත් තෝ නසී, ගෙදර ගියොත් අඹු නසී. "



යහපාලන ආණ්ඩුව බලයට පත් වී වසර දෙකකට ආසන්නය. මෙරට සිවිල් බුද්ධිමතුන් හුදෙකලා සිවිල් සංවිධාන, මුස්ලිම් හා ද්‍රවිඩ ජනතාව මෙන්ම එක්සත් ජාතික පක්ෂය විසින් ගොඩනගන ලද අසංවිධිත දේශපාලන ව්‍යාපාරයක් මගින් මෙම වර්තමාන ආණ්ඩුව ගොඩ නැගිණි.

ලෝකයේ අසංවිධිත දේශපාලන ව්‍යාපාරයකින් මෑත කාලයේදී බලය ලබාගත් බොහෝ රටවල් බිද වැටුණි, අර්බුද ඇතිවුණි, අවුලින් අවුලට ගියේය. එවැනි රටක් අභාග්‍යසම්පන්න ඉරණමකට ලක්වීමට මාස 6 කට වඩා ගත නොවුණි. ඒ සදහා උදාහරණ බොහෝය. ඊජිප්තුව, ලිබියාව, ඇෆ්ගනිස්ථානය, ඉරාකය, ඉරානය ආදිය වේ. නමුත් ලංකාවේ වසර 2 කට පසුත් තුනෙන් දෙකක බලයක් සහිත, නීතියේ ආධිපත්‍ය ස්ථාපිත, ජනතාවගේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී අයිතිවාසිකම් සුරක්ෂිත වූ ස්ථාවර රටක් බැලු බැල්මට දැක ගත හැකිය.

නමුත් එම ස්ථාවර බව ඇතුළත විශාල තාක්ෂණික දුර්වලතාවයන් දැකගත හැකිය. විශේෂයෙන් යහපාලන රජයේ ගමන් මගේ ගමන් කරන්නෝ, මෙම රජය බලයට ගෙන ඒමට දිවි පරදුවට තැබු යහපාලනවාදීන්ම පමණක් නොවෙති. ප්‍රේම කීර්ති ද අල්විස්ගේ කුප්‍රකට පීටර්ගේ කවිය මෙන් ජනවාරි 8 න් පසු මෙම යහපාලන මගට හොරුන්, මංකොල්ලකරුවන්, ෆැසිස්ට්වාදීන්, කපටීන්, මෝඩයින්, පිස්සන් හා සතුරන්ද එකතු විය. එබැවින් යහපාලන මාවත අපේක්ෂා කළ තරම් සැප පහසු ආරක්ෂිත මාර්ගයක් බවට පත් නොවුණි.

අසංවිධිත දේශපාලන ව්‍යාපාරයකින් බලයට පත්වු විට බලාපොරොත්තු විය හැකි එක් තත්ත්වයක් වන්නේ එයයි. විශේෂයෙන් ශ්‍රී ලංකාව වැනි දේශපාලන සහභාගීත්වය ඉහළ සමාජයක් තුළ මෙවැනි රජයක් සිදු කරනු ලබන විපරීත දේශපාලන තාක්ෂණික දුර්වලතා එම සමාජයේ ජනතාව අසහනයට පත් කිරීමට ඉඩකඩ තිබේ. අඩු වැඩි වශයෙන් අද සිදුවෙමින් පවතින්නේ එයයි.

අගමැතිතුමා දිගින් දිගටම ශ්‍රී ලාංකීය සමාජය තුළ ස්ථාපිත කිරීමට අදහස් කරනු ලබන මූලෝපායික අධිපතිවාදී මතය වන්නේ, ඔහුත් ඔහුගේ කණ්ඩායමත් මේ රටේ ආර්ථිකය ස්ථාවර කොට සමාජ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය හා නීතියේ ආධිපත්‍ය සුරක්ෂිතකොට සැමදෙනාටම සාමයෙන් හා සතුටින් ජීවත් විය හැකි සමාජයක් ගොඩ නැගීමට ඔහු කැපවී සිටින බවයි. ඒ සදහා ඔහුගේ අවංක කැපවීමක් ඇති බව පෙනී යන අතර ඔහු විසින් විද්‍යාත්මක ක්‍රමවේද මත පදනම් වූ ආර්ථික, අධ්‍යාපන හා සමාජ ප්‍රතිසංස්කරණ යෝජනා කරමින් ක්‍රියාත්මක කරමින් සිටී.

එතුළින් එතුමාගේ පුළුල් පොදු වැඩපිළිවෙල මගින් ප්‍රතිලාභ ලැබෙන්නේ මුලු රටටම හා සියලුම ජන කොටස් වලටයි. ඒ සදහා කෙටි කාලීන ප්‍රතිඵල මෙන්ම කල්ගත වන දිගුකාලීන ප්‍රතිඵලද ලැබේ. නමුත් එක්සත් ජාතික පක්ෂය, එහි සාමාජිකයින්, නායකයින් හා කේඩරයින් තුළ විශාල අසහනයක් හා පීඩනයක් පසුගිය දෙවසර තුළ වර්ධනය වෙමින් තිබේ. එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස මෙම ආණ්ඩුව විවේචනය කරන වැඩි පිරිස වන්නේ අරටු බැහැපු යු. එන්. පී කාරයෝය. එය හරියට තාත්තාගේ නොසැලකීම නිසා දොස්පවරණ දරුවන්ගේ ප්‍රතික්‍රියාව වැනිය. අප ගම්වල පවුල්වල මෙවැනි තත්ත්වයන් තිබෙන ඉස්කෝල මහත්වරුන්ගේත්, සමාජ සේවකයින්ගේත් පවුල් දැක තිබේ. මෙය ප්‍රබල තාක්ෂණික දුර්වලතාවයක් ලෙසද මට පෙනේ.

මෙම තත්ත්වය තවදුරටත් වර්ධනය වුවහොත්  ඔවුන් පක්ෂයට පිටු නොපෑවත් ඡන්ද පොළට නොයා සිටීමට ඉඩකඩ ඇති විය හැකිය. නමුත් යහපාලන රජයේ අගමැතිධූරය හැර ආණ්ඩුවේ මුලු බලයෙන් 50 % කටත් වඩා අඩු ප්‍රමාණයක් පමණි එක්සත් ජාතික පක්ෂය සතුව ඇත්තේ. එසේම ආණ්ඩුවේ දේශපාලන තනතුරු දරන්නන්, නිලධාරීන් හා ඇමතිවරුන් වැඩි බහුතරයක් ජනවාරි 8 වනදාට පෙර මෙරට තිබු අසීලාචාර රෙජීමය පවත්වාගෙන යාමට දර දිය ඇද්දෝ වෙති. මෙම තාක්ෂණික යථාර්තය එක්සත් ජාතික පාක්ෂිකයින්ට අවබෝධ කර ගැනීමේ අපහසුබවක්ද දැක ගත හැකි අතර එය ඔවුන් අවබෝධ කර ගත යුත්තකි.

එක්සත් ජාතික පක්ෂය ලෙස එහි කේඩරයින් මෙම රජය බලයට පත්කලත් රාජ්‍ය පාලන ක්‍රියාවලිය හා  ආණ්ඩුවේ කටයුතු සිදුවෙමින් තිබෙන්නේ පක්ෂයට පරිබාහිර කණ්ඩායමක් අතිනි. ආණ්ඩුවේ කටයුතු සදහා එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ ඇමතිවරුත්, දේශපාලන නිලධාරීනුත් සම්බන්ධ වී ඇත්නම් එය ඉතාම සුළු ප්‍රමාණයකි. එනම් එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ සම්ප්‍රදායික සතුරා වන ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ ජනාධිපතිවරයෙක් දැන් රටේ සිටී. ඇමතිවරු බහුතරයක්ද එසේමය. රජයේ නිලධාරීන් වැඩි බහුතරයක් පසුගිය රෙජීමයෙන් වාසි ලැබූ එම රෙජීමය පවත්වාගෙන යාමට දර දිය ඇදි පිරිසකි. ඔවුන්ද එක්සත් ජාතික පක්ෂයට වඩා ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ දෙපිළටම පක්ෂපාතී වූවෝ වෙති.

මෙවැනි තත්ත්වයක් තුළ අගමැතිවරයා පත්වී තිබෙන්නේ " මග සිටියොත් තෝ නසී, ගෙදර ගියොත් අඹු නසී " වැනි තත්ත්වයකටය. එක අතකින් එතුමා විසින් මෙම විපරිත තත්ත්වය තුළත් ජනතාවට පොරොන්දු වූ යහපාලනය උදා කර දිය යුතුය. එහි වගකීම එතුමා කරපිට වැටී තිබේ. අනෙක් අතින් මේ රට මුහුණ දෙමින් තිබෙන සකල විද ආර්ථික ව්‍යාදීන්ගෙන් රට මුදවා ගත යුතුය. එසේම පක්ෂය පැත්තෙන් එතුමාට එල්ල වන දැඩි පීඩනය සමනය කර ගනිමින් පක්ෂය එක පොදියක ඇද බැද තබා ගත යුතුය. වැදගත් සීලාචාර නායකයෙක් ලෙස එතුමාට මේ සියලුම කාරණා සාක්ෂාත් කර ගැනීම සදහා තෝරාගත යුතු මූලෝපායන් හා උපක්‍රමයන් වන්නේ, ලොව සම්මත විද්‍යාත්මක ක්‍රමවේදයන්ය. පසුගිය රජය කලාක්මෙන් නීති විරෝධී, අවිද්‍යාත්මක ක්‍රමවේද පිළිබද එතුමාගේ විශ්වාසයක් නැත. මුදල් මලු විසි කරමින් බලය පවත්වා ගැනීමේ හැකියාවක්ද, අභිමතයක්ද එතුමාට බැලු බැල්මට නැත.

එබැවින් රටක් හැටියට මේ මොහොතේ මුහුණ දෙමින් තිබෙන බරපතල ආර්ථික, සමාජ, දේශපාලන බිද වැටීම් සමනය කොට ප්‍රතිසංස්කරණ ක්‍රියාත්මක කොට සුවපත් වු රටක් ගොඩනැගීම සදහා යහපාලන ආණ්ඩුවට ලබා දුන් ජනවරම අවසන් වනතුරු ඉවසා සිටීමට අප සමාජයට සීලාචාර බවක් තිබිය යුතුය. ලෝකයේ මෑත කාලයේ නැගී සිටි සෑම රාජ්‍යයක්ම එම නැගී සිටීම නිර්මාණය කළ නායකයා පක්ෂය හෝ නායකත්ව මණ්ඩලය කෙරෙහි එම සමාජයන්හී දැඩි ඉවසීමක් තිබුණි. උදාහරණ ලෙස මැලේසියාව, කොරියාව, සිංගප්පූරුව වැනි රටවල් ගත හැකිය.


මේ සියලු ප්‍රතිසංස්කරණ සිදු කළ යුත්තේ ලැබුණු ජනවරම හා දැනට ආණ්ඩුව හා අගමැතිවරයා සතු බලයේ ප්‍රමාණයට සාපේක්ෂවය. ඒ කෙසේ වෙතත් ආණ්ඩුවේ පැවැත්මට අභියෝගයක් පෙනෙන තෙක් මානයක නැත.

Thursday, December 8, 2016

ලංකාවේ මුල් පදිංචිකරුවා දෙමළා ද ? සිංහලයා ද ?


ලංකාවේ ජාතික ව්‍යාපාරය යනු මහාචාර්ය නලින්ද සිල්වාවත්, ගුණදාස අමරසේකරවත්, අනගාරික ධර්මපාලවත් මහින්ද රාජපක්ෂවත්, මහින්ද පතිරණවත්, ඥාණසාරවත්, ඩෑන් ප්‍රියසාද්වත් ගොඩනැගුවක් නොවේ. මා ඉහතින් නම් සදහන් කළ චරිත ජාතික ව්‍යාපාරයේ රැල්ල මත පිහිනමින් තම දේශපාලන අරමුණු සුරාන්තයට පත්කර ගත්තෝ හා ගන්නෝ වෙති.

Tuesday, December 6, 2016

අපරාධ කිරීමට බලපත්‍ර ඉල්ලීම


 
 ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය හා මානව නිදහස පිළිබදව ප්‍රමුඛ ඇමරිකානු මතයක් වන්නේ, “ඔබේ සැරයැටියේ දුර අනෙකාගේ නාසය ආසන්නයෙන් අවසන්වේ” යන්නයි. එමගින් ඇමරිකානුවන් ප්‍රකාශ කිරීමට අදහස් කරන්නේ නිදහස හා ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී අයිතිවාසිකම් සම්බන්ධයෙන්ද සීමාවක් පවතින බවයි. එය තවදුරටත් පැහැදිලි කරතොත්, නිදහසට උපරිම නිදහසක් නැති බවයි.

වැනසෙමුද ? ගොඩයමුද ?








පසුගියදා පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කරන ලද්දේ, යහපාලන රජයේ දෙවැනි අයවැයයි.

දශක දෙකකටත් වඩා වැඩි කාලයක් සමාජ සුභසාධනය නාමයෙන් නැතහොත් ආණ්ඩුවේ මුදල් දන්දීම, බලය පවත්වාගෙන යාම සදහා පමණක්ම ඉලක්ක කොටගත් අයවැය හුරුපුරුදු ජනතාවට අපූරු අත්දැකීමකි.